mandag den 5. maj 2014

You had me at hello




Se hende lige. Hun er lille og fantastisk fin. Jeg er i ekstase! Bevares, hun har været dyr, men jeg er helt sikker på, at dette bliver et langt og fantastisk bekendtskab!
Normalt er jeg helt utrolig vægelsindet, hvorvidt det er en fordel eller ulempe er ikke til at slå fast. Jeg bruger tid på at vælge det rigtige, hvorfor jeg undgår fejlkøb, hvilket er praktisk og økonomisk ( en hvis forstand). Men nogle gange bliver de ting jeg overvejer også udsolgt før jeg overhovedet har bestemt mig. Det har jeg oplevet et par gange, og oh boy hvor kunne jeg slå mig selv mange gange. Men så kommer der alligevel altid 40 andre ting jeg genre vil have. Indtil videre lever jeg jo stadig. Så helt slemt har det ikke været.
I dette tilfælde tog det ikke særlig lang tid for mig. Jeg besluttede mig ualmindeligt hurtigt for, at denne lille sag skulle med hjem. Men så alligevel, kunne jeg retfærdiggøre at købe en taske til den værdi uden at overveje det i længere tid? Efter at have kigget, rørt og holdt tasken i en stund måtte jeg pænt stille den tilbage på hylden. Kiggede lige en ekstra gang. Jeg snakkede med en ansat om tasken. Hun fortalte mig, at de kun havde to styk. Det begyndte at krible lidt mere i mig. Jeg trådte ud ad Storm.
I min lykkes rus, over at have fundet lige præcis den taske jeg gerne ville have, vendte jeg tilbage til CBS for at tage en forelæsning. Gik ind på Storms webshop og kiggede på tasken igen.
Bagefter tog jeg hjem. Trillede lidt tommelfingre og overvejede igen om hvorvidt det var tilladeligt at købe den. Det er jo ikke den gennemsnitlige 20 årige studerende der går ind og køber sådan en taske sådan 'uden videre'. På et eller andet niveau er det jo lidt forfærdeligt. Lidt forkert. Men alligevel, så vælger man vel selv hvordan man bruger sine penge - inden for rimelighedens grænse (men okay, tror jeg har overtrådt den for længst?).
Om ikke andet tog det mig ikke lang tid før jeg smuttede ind til Storm igen. Jeg købte tasken, og et fint smil sad klistret fast i mit ansigt resten af dagen.

Der var og er ingen tvivl om, at det var den rigtige taske.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Om mig

Mit billede
København S , Danmark, Denmark
20 år, bosat i København. Jeg har en stor forkærlighed for alt der er sort. "Desværre" har jeg også en smag, som er for dyr til min pengepung. Derfor vil der her på bloggen også blive skrevet om mange urealistiske drømme og ønsker. Her gerne efterfulgt af et mere realistisk ønske.

Faste læsere