fredag den 9. august 2013

To salute the basic


Nedenstående er måske et lettere rodet indlæg. Det blev skrevet sent igår aftes, hvorfor meningen måske ikke er helt så stor idag. 

Så er modeugen i gang, hvilket blev beriget med en omgang regnvejr. Held og lykke med at se fashionabel ud i regnvejr. Vil faktisk gerne vide hvordan dette kan lade sig gøre, bare til fremtidig brug?
Selv følger jeg med hos diverse bloggere på Instagram. Dejligt socialt medie for os dødelige, som gerne vil have en lille snert af modeugen (undskyld.. Copenhagen Fashion Week).
Den kære  Frk. Vild Kanin havde lavet den geniale sammenligning mellem CFW og et kostumebal. Som hun selv skrev, skulle man ikke mere end 100 meter væk fra flokken, før ens outfit pludselig er malplaceret. Hvilket vel sådan set også er rigtigt, men bestemt ikke noget dårligt! For til et vist punkt er mode jo ren og skær klæd ud leg. Dog på et nyere niveau – det er nok de færreste kvinder, der hopper i prinsessekjolen på en mandag morgen. Men man kan få lov til at lege med de forskellige udtryk og nuancer som man gerne vil fremhæve. Selvfølgelig afspejler tøjet ens personlighed, men det går vel også lidt den anden vej? Man skal bare sørge for at det er en selv der er ude og ”lufte” tøjet og ikke omvendt.
Men mode er jo så skide fantastisk til at skabe lige præcis det udtryk man mangler.  Men det kan vel til tider også blive for meget?

Det kan  være at man nogle morgener bare ikke lyste at være ”Ernergiske-Else” , der gerne vil indtage verdenen med storm i sit vilde outfit. Derfor hopper vi  i det mest basic tøj vi kan finde.
Og lad os da hylde det, for fanden. Jeg tror ikke jeg finder et eneste individ, der ikke er indehaver af et helt basic sæt. Det er en sikker vinder hver evig eneste gang.  Det er det tøj der redder os fra mange kaotiske morgener.  Se det er altså ikke noget at kimse af.
Derudover kan man altid tilsætte sit personlige præg på ens basic outfit, så det ikke ligner alle andre. Igen, moden er så fantastisk fordi det både kan være neutralt men også skide personligt. Det er hvad man gør det til. Et par sæt er allerede under konstruktion i Polyvore.

Derfor vil jeg, i takt med Københavns årlige kostumebal, hylde basis tøjet. Grundstenen i vores alles klædeskabe. Vores alles sutteklud. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Om mig

Mit billede
København S , Danmark, Denmark
20 år, bosat i København. Jeg har en stor forkærlighed for alt der er sort. "Desværre" har jeg også en smag, som er for dyr til min pengepung. Derfor vil der her på bloggen også blive skrevet om mange urealistiske drømme og ønsker. Her gerne efterfulgt af et mere realistisk ønske.

Faste læsere